Monday, February 16, 2015

    9 ДЕКАБРЯ В АРМЕНИИ БУДЕТ ОБЪЯВЛЕН ДНЕМ ПАМЯТИ ВСЕХ ГЕНОЦИДОВ


    Правительство Армении одобрило законопроект, представленный депутатами Национального собрания, в котором предлагается отмечать в Армении день 9 декабря как День памяти всех геноцидов в мире.
    Как сообщает «Арменпресс», на заседании правительства замминистра ИД Шаварш Кочарян отметил, что у правительства нет возражений против законопроекта о внесении изменений и дополнений в закон «О памятных и праздничных днях Респубики Армения». В то же время замминистра подчеркнул, что в проекте днем памяти Геноцида армян отмечено 24 апреля.
    Выбор даты 9 декабря обусловлен тем, что Конвенция ООН «О предотвращении геноцидов и наказания за них» была принята 9 декабря 1948 года.
    «В этом важнейшем документе приведено определение геноцида, как преступления против человечества. В Конвенции говорится также об ответственности – будь то государство, отдельное должностное лицо или отдельный человек – за подстрекательство или осуществление геноцида», — говорится в обосновании депутатов.
    Авторами инициативы являются Артак Закарян, Заруи Постанджян, Корюн Наапетян, Теван Погосян, Ширак Торосян и Александр Арзуманян.
    read more "9 ДЕКАБРЯ В АРМЕНИИ БУДЕТ ОБЪЯВЛЕН ДНЕМ ПАМЯТИ ВСЕХ ГЕНОЦИДОВ"

    ARMENIA DECLARES DECEMBER 9 COMMEMORATION DAY OF ALL GENOCIDES


    The Government of the Republic of Armenia has affirmed the legislative initiative of the Deputies of the National Assembly of the Republic of Armenia, suggesting marking December 9 as the commemoration day of all genocides of the world, Armenpress reports.
     
    At the course of the February 12 session of the Government of the Republic of Armenia, the Deputy Minister of Foreign Affairs of the Republic of Armenia Shavarsh Kocharyan noted that the Government has no principle objections on the draft law of the Republic of Armenia on Making Amendments in the Law of the Republic of Armenia on Holidays and Commemoration Days.
    At the same time, the Deputy Minister of Foreign Affairs of the Republic of Armenia Shavarsh Kocharyan highlighted that the project fixes April 24 as the Armenian Genocide commemoration day.

    read more "ARMENIA DECLARES DECEMBER 9 COMMEMORATION DAY OF ALL GENOCIDES"

    Saturday, February 7, 2015

    Ο Πόντιος μαχητής

    Ν. Λυγερός

    Στον Α. Παυλίδη

    Ο Πόντιος μαχητής
    είναι πάντα στο πλευρό
    της Δικαιοσύνης
    γιατί ανήκει σ’ αυτούς
    που προστατεύουν
    από την αρχή
    της ζωής τους,
    τον αγώνα των αθώων
    όταν δέχονται
    επιθέσεις
    από τους γενοκτόνους
    της μνήμης
    γιατί είναι δίκαιος
    και δεν περιμένει
    να δικαιωθεί
    από τους επίσημους
    για να παράγει έργο
    με τους Ανθρώπους
    που αγαπούν
    την Ανθρωπότητα
    κι αδιαφορούν
    για τα κοινωνικά
    της καθημερινότητας
    και της αδιαφορίας.

    Πηγή: http://www.lygeros.org/articles?n=18737&l=gr
    read more "Ο Πόντιος μαχητής"

    Γενοκτονία, ανθρώπινη δυστυχία και κοινωνική δειλία

    Ν. Λυγερός

    Μετάφραση από τα γαλλικά Βίκυ Τσατσαμπά

    Η έννοια της γενοκτονίας, όπως ορίζεται από τον Lemkin είναι τόσο θεμελιώδης για το σύνολο της Ανθρωπότητας που αντιπροσωπεύει τον πυρήνα των εγκλημάτων κατά της Ανθρωπότητας. Δεν είναι μόνο περιγραφικές μαρτυρίες μιας πραγματικότητας του παρελθόντος, αλλά και το ουσιαστικό σημείο στον αγώνα για την αναγνώριση. Παρόλα αυτά απέναντι σε αυτήν την ανθρώπινη δυστυχία, παρουσιάζεται επίσης μια κοινωνική δειλία που προέρχεται από την αδιαφορία και τη λήθη. Έτσι χωρίς να το συνειδητοποιεί μία κοινωνία που έχει λησμονήσει την ιστορία κατευθύνεται προς την κατεύθυνση του δήμιου, εφόσον δεν παίρνει θέση για το θύμα και βυθίζεται πνευματικά μέσα σε μια επικίνδυνη ουδετερότητα. Γιατί, όπως το λέει το ίδιο καλά και ο Elie Wiesel: ο δήμιος σκοτώνει πάντα δύο φορές, τη δεύτερη φορά με τη λήθη.

    read more "Γενοκτονία, ανθρώπινη δυστυχία και κοινωνική δειλία"

    Génocide, malheur humain et lâcheté sociale

    N. Lygeros

    La notion de Génocide au sens de Lemkin est si fondamentale pour l'ensemble de l'Humanité qu'elle correspond au noyau des crimes contre l'Humanité. Elle n'est pas seulement le témoin descriptif d'une réalité du passé mais aussi le point essentiel dans la lutte pour la reconnaissance. Cependant face à ce malheur humain, se présente aussi une lâcheté sociale qui provient de l'indifférence et de l'oubli. Ainsi sans le réaliser une société qui a oublié l'histoire va dans le sens du bourreau puisqu'elle ne prend pas position pour la victime et s'enlise intellectuellement dans une dangereuse neutralité. Car, comme le dit si bien Elie Wiesel : le bourreau tue toujours deux fois, la seconde fois par l'oubli.

    read more "Génocide, malheur humain et lâcheté sociale"

    Σκέψου την επιχείρηση Νέμεσις

    Ν. Λυγερός

    Σκέψου την επιχείρηση Νέμεσις
    αν θέλεις πραγματικά να πεις
    στους φίλους μας τους Αρμένιους
    ότι δεν γεννήθηκαν θύματα
    κι ότι δεν μπορεί κανείς
    να χτυπήσει ένα λαό
    χωρίς να υποστεί κόστος
    γιατί υπάρχουν Δίκαιοι
    κι ανάμεσα στα θύματα
    γιατί ανήκουν στην Ανθρωπότητα
    και θα προστατέψουν
    όλους τους αθώους μας
    ακόμα κι αν κινδυνέψουν
    για την ίδια τους τη ζωή
    γιατί χωρίς να παράγουν έργο
    δεν θα είχε κανένα νόημα
    και η ιστορία μας
    δεν θα συνέχιζε
    αφού η βαρβαρότητα
    θα είχε νικήσει
    μιας και οι κοινωνίες
    της αδιαφορίας
    θα είχαν ξεχάσει τα πάντα
    για να ζήσουν ευτυχισμένες
    μέσα στη λήθη.

    Πηγή: http://www.lygeros.org/articles?n=18732&l=gr
    read more "Σκέψου την επιχείρηση Νέμεσις"

    Η επέτειος για τα εκατό χρόνια

    Ν. Λυγερός

    Η επέτειος για τα εκατό χρόνια
    της γενοκτονίας των Αρμενίων
    δεν είναι μια απλή εκδήλωση
    λες και είναι μόνο μια γιορτή
    γι’ αυτό ο καθένας μας πρέπει
    να είναι πολύ προσεχτικός
    στις επιλογές που θα προωθήσει
    για να μην έχει ανάγκη μετά
    να περάσει από την εξιλέωση
    γιατί θα είναι αργά μετά
    διότι εδώ μιλούμε για θύματα
    ενός εγκλήματος κατά της Ανθρωπότητας
    εδώ μιλούμε για γενοκτονημένους
    έτσι μια απλή παράσταση
    όχι μόνο δεν επαρκεί
    αλλά δεν είναι η πρέπουσα
    γιατί ο ρόλος μας ως Δίκαιοι
    δεν είναι να ευχαριστήσουμε
    μόνο και μόνο τον εαυτό μας
    αλλά και να ενοχλήσουμε
    τον θύτη για τη βαρβαρότητά του
    μόνο έτσι είμαστε σωστοί
    γιατί τα εκατό χρόνια
    δεν είναι μόνο συμβολικά
    είναι και πράξη αντίστασης.

    Πηγή: http://www.lygeros.org/articles.php?n=18731&l=gr
    read more "Η επέτειος για τα εκατό χρόνια"

    Friday, February 6, 2015

    Ενάντια στη βαρβαρότητα

    Ν. Λυγερός

    Όταν υπάρχει ένα ολόκληρο πλαίσιο προπαγάνδας που δηλώνει ότι ο θύτης δεν έπραξε ποτέ γενοκτονία εναντίον ενός λαού, μόνο οι γνώσεις μας επιτρέπουν να αντισταθούμε αποτελεσματικά. Αλλιώς όταν ακούμε για ζωτικό χώρο ή διάφορες δικαιολογίες του τύπου δεν μπορούσαμε να ζήσουμε με τόσα νησιά εχθρικά απέναντι από τις ακτές μας και γι' αυτό το λόγο προσπαθούμε εδώ και χρόνια να το καταλάβουμε, έχουμε την εντύπωση ότι δεν είναι παράλογο και έχει μια βάση όσο δεν γνωρίζουμε ότι είναι ακριβώς λόγω γενοκτονίας που οι ακτές έχουν καταληφθεί. Συνεπώς πρέπει να έχουμε θεμελιακές γνώσεις στην ιστορία, για να λειτουργήσουμε ορθολογικά ενάντια στην βαρβαρότητα. Διότι μια γενοκτονία είναι ένα γεγονός που δεν αμφισβητείται ή εξετάζεται. Είναι η ιστορία που το έχει καταγράψει, για να αναγνωριστεί από τις κοινωνίες και τους λαούς με αυτή την ιδιότητα. Δεν είναι λοιπόν μια εκδικητική κίνηση, αλλά μία διεκδικητική πράξη. Ακολουθούμε την Χάρτα του ΟΗΕ όπου έχει αποδεκτεί την έννοια της γενοκτονίας ως το θεμέλιο των εγκλημάτων κατά της Ανθρωπότητας. Έτσι συνεχίζουμε το έργο του Lemkin και μιλούμε ουσιαστικά για τα δικαιώματα της Ανθρωπότητας. Είναι ουσιαστικά ένα έργο απαραίτητο από την πλευρά των ανθρώπων για να δικαιολογήσουν την ύπαρξη τους ως ανθρώπινα όντα που ανήκουν στην Ανθρωπότητα και όχι μόνο στις κοινωνίες που δεν έχουν επιλέξει. Ενώ ο θύτης θέλει να ακυρώσει την ύπαρξή τους, για να μην υπάρχει καν το έγκλημα κατά της Ανθρωπότητας. Κατά συνέπεια η στάση μας κατά της βαρβαρότητας δεν καθοδηγείται από εθνικές προσεγγίσεις, αλλά καθαρά ανθρώπινες σχέσεις που υπάρχουν στην Ανθρωπότητα.


    read more "Ενάντια στη βαρβαρότητα"